Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Δύο ΝΕΕΣ 24ωρες απεργίες απ’ την ΠΝΟ

Δύο 24ωρες απεργίες απ’ την ΠΝΟ, ενώ η ΥΠΟΙΑΝ συναντήθηκε με τον ΣΕΤE
Την επομένη μέρα της υποβολής του πορίσματος απ’ την Επιτροπή που υπό τον Γ. Ανωμερίτη εξέτασε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, και ενώ η αρμόδια υπουργός κα. Λούκα Κατσέλη συναντάτο με το προεδρείο του ΣΕΤΕ, με κορυφαίο θέμα στην ατζέντα και το καμποτάζ, ήλθε η «απάντηση» από την ΠΝΟ. Δυο 24ωρες απεργίες, στις
24 Μαΐου μαζί με την ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ και στις 31 αναμένεται να «δέσουν» κρουζιερόπλοια και επιβατικά πλοία.



Πρακτικά, εκείνο που μπορεί να διαπιστώσει κανείς είναι ότι η σύγκρουση των δύο πλευρών (κυβέρνηση και επιχειρηματίες του κλάδου από την μια – ναυτεργάτες από την άλλη) είναι μετωπική. Φαίνεται αυτό όχι μόνο απ’ την χρονική συγκυρία – απόφαση της ΠΝΟ, λίγες ώρες μετά την δημοσιοποίηση του πορίσματος – αλλά και από μια κρίσιμη λεπτομέρεια : δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που ελέγχονται απ’ το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ), πρότειναν 24ωρη απεργία και η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ (από την οποία θα ανέμενε ίσως κανείς ηπιότερες αντιδράσεις) έκανε «ρελάνς» κηρύσσοντας δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις!



Σε κάθε περίπτωση, από τις εξελίξεις επιβεβαιώνεται ότι η σύσταση Επιτροπής υπό τον πρόεδρο του ΟΛΠ και η «επένδυση» από την πλευρά της κυβέρνησης στο φιλεργατικό προφίλ που έχει οικοδομήσει χρόνια τώρα ο κ. Γ. Ανωμερίτης, δεν απέδωσε. Προφανώς επειδή τις δύο πλευρές χωρίζει χάσμα, ίσως και διότι, όπως έγραψε σε ανάλυσή του το Portnet.gr, κατά την χρονική αυτή συγκυρία ο πρόεδρος του ΟΛΠ που κλήθηκε να κερδίσει ένα πολύ δύσκολο στοίχημα δεν ήταν μέλος μιας κυβέρνησης που είχε την οικονομική άνεση να αυξήσει τις συντάξεις των ναυτικών (όπως έγινε επί υπουργίας του το 2002), ενώ δεν είχε και ούτε τα περιθώρια των ελιγμών που έκανε από την θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα, όταν κατάφερε να εκτονωθεί η κρίση στο λιμάνι τον περασμένο Οκτώβριο.
 
http://www.portnet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου