Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Οι νέοι δρόμοι του μεταξιού περνάνε από τον Πειραιάς

limani_peiraiaΟι σύγχρονοι «δρόμοι του μεταξιού» περνάνε μέσα από τον Πειραιά.
Το πρώτο λιμάνι της χώρας με έναν τεράστιο όγκο εμπορευμάτων από την Ασία κατακτά πλέον και ηγετικό ρόλο στη Μεσόγειο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του πανίσχυρου Ομίλου της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιανφού ανακοίνωσε τη
βούληση της εταιρείας να καταστήσει τον Πειραιά ως κύριο κέντρο διαμετακόμισης των φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη τεσσάρων μεγάλων ασιατικών ναυτιλιακών εταιρειών, με προφανή οφέλη για τον ΟΛΠ και μια σειρά επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται γύρω από τη ναυτιλία.
 Συμφωνία
Η μεγάλη ελληνοκινεζική συμφωνία είναι σημαντική οικονομική «ένεση» σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα, την οποία πάντως ο κάπτεν Γουέι, που είναι ανώτατος αξιωματούχος του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, χαρακτήρισε «ελκυστική για επενδύσεις» και «άνοιξε» τον δρόμο για νέες αναπτυξιακές συμφωνίες.
Πρώτη στη λίστα η πλειοψηφική συμμετοχή της Cosco στο κοινοπρακτικό σχήμα -μαζί με κορυφαία κατασκευαστική εταιρεία της χώρας και με την θυγατρική εταιρεία logistics του ΟΛΠ -που θα αναλάβει την ανάπτυξη και διαχείριση του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Επίσης η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος θα χρησιμοποίηθεί ως επισκευαστικό κέντρο για τα πλοία της εταιρείας.
Ο πρόεδρος και διεθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» εξήγησε ότι ομάδες εργασίας επεξεργάζονται το πλαίσιο των νέων συνεργασιών. Από ‘κει και πέρα συγκεντρώνουν μεγάλες πιθανότητες συνεργασιών σε άλλες λιμενικές υποδομές αλλά μελλοντικά. «Προέχει να πετύχουμε τον στόχο μας στον Πειραιά και στην συνέχεια θα εξετάσουμε συνεργασίες σε άλλα λιμάνια», έχει πει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού.
43% αύξηση
Ο κάπτεν Γουέι Τζιανφού στη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα μας υπογράμμισε ότι το 2010 θα διακινηθούν από τον Πειραιά περίπου 800.000 teu’s (σ.σ.: Μονάδα μέτρησης κοντέινερ) με προοπτική σε πλήρη ανάπτυξη να διακινούνται 3,7 εκατομμύρια teu’s ετησίως.
Ειναι χαρακτηριστικο ότι το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου αυξήθηκε κατά 43% η διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά, ενώ από τον περασμένο μήνα ξεκίνησαν να έρχονται 8 πλοία – κοντέινερ της μεταφορικής γραμμής «CKYH», που συγκροτούν οι μεγάλες ασιατικές εταιρείες Cosco, Kawasaki από την Ιαπωνία , Yang Ming από την Ταϊβάν και Hanjin από την Κορέα.
Κάπτεν Γουέι
Η Ελλάδα θα γίνει η πύλη τριών ηπείρων
Ο κάπτεν Γουέι, γεννήθηκε το 1949, από γονείς αγρότες. Βρέθηκε στα βαπόρια σε ηλικία μόλις 17 χρονών ως ραδιοτηλεγραφητής κάνοντας το πρώτο ταξίδι του το 1967, στην «καρδιά» της κινεζικής Πολιτιστικής Επανάστασης, ενώ το 1982, αφού πήρε το πτυχίο του πλοιάρχου, ταξίδεψε για πρώτη φορά με πλοίο σε λιμάνι των ΗΠΑ. Είχαν περάσει τέσσερα χρόνια από το «άνοιγμα» της κινεζικής οικονομίας σε ξένα κεφάλαια, που προώθησε ο Ντενγκ Ξιάο Πινγκ.
Ο κάπτεν Γουέι θεωρείται ότι από το 1993, με διάφορες κινήσεις, αρχικά ως πρόεδρος της Cosco Σιγκαπούρης, συνετέλεσε στο να κατακτήσει η εταιρεία τη σημερινή κορυφαία θέση της στην παγκόσμια αγορά.
Στο γραφείο του κάπτεν Γουέι, στον 11ο όροφο του κεντρικού κτιρίου της Cosco στο Πεκίνο όπως έχει γραφτεί στον ξένο Τύπο, υπάρχει και ένα άγαλμα του «μεγάλου τιμονιέρη» Μάο Τσε Τουνγκ.
Η ανάδειξη του Πειραιά σε εμπορευματική πύλη «τριών ηπείρων» παίρνει διαστάσεις «στοιχήματος» για την κινεζική εταιρεία Cosco, που επιδιώκει να στηρίξει την πρώτη μεγάλη επένδυση κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα.
«Θέλουμε να γίνει ο Πειραιάς η εμπορευματική πύλη Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης», είπε, χαρακτηριστικά, μιλώντας σε δημοσιογράφους ελληνικών και ξένων μέσων ενημέρωσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού.
Μάλιστα, ο ίδιος, που είναι από τα κορυφαία στελέχη του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, εκλεγμένος από το 2002 στην Κεντρική Επιτροπή και κατέχει τη θέση του προέδρου της πανίσχυρης Επιτροπής Δεοντολογίας και Πειθαρχίας της Κεντρικής Επιτροπής, τόνισε ότι «οι Κινέζοι ηγέτες δήλωσαν ξεκάθαρα ότι αφού η Cosco ανέλαβε τη διαχείριση του προβλήτα 2 οι δύο πλευρές έπρεπε να καταβάλουν κοινή προσπάθεια ώστε να αναπτυχθεί το έργο αυτό σε παράδειγμα επιτυχούς κινεζικής επένδυσης στην Ελλάδα, για να έρθουν περισσότερες κινεζικές επιχειρήσεις».
Οσο αφορά το μέλλον του ίδιου του κάπτεν Γουέι δεν θα πρέπει να αγνοείται και η πολιτική του οντότητα και ίσως γι’ αυτό γράφεται τελευταία στον διεθνή Τύπο ότι του έχει ζητηθεί να μετακινηθεί από την Cosco σε κυβερνητική θέση, όπως είναι το δημαρχιακό αξίωμα στην αναπτυσσόμενη πόλη Τσονγκίνγκ ή στη θέση του κυβερνήτη στην επαρχία Γιάνγκσου.
Των Στ. Μαλαγκονιάρη – Κώστα Νάνου
Επένδυση στο Θριάσιο με συνταγή Ντουμπάι
Η μετατροπή του Πειραιά σε βασική εμπορευματική πύλη εισόδου για ασιατικά φορτία με προορισμό Κεντρική, Ανατολική Ευρώπη και Βόρειο Αφρική αποτελεί κύριο στόχο της Cosco, που έχει αναλάβει, για τα επόμενα 35 χρόνια, τη διαχείριση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά με προοπτική την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Τα δε οφέλη αφορούν και τον ΟΛΠ, ο οποίος θα πάρει μέρος των φορτίων κοντέινερ αλλά και των οχημάτων. Ετσι, άνοιξε ο «δρόμος» και για άλλες δύο συνεργασίες στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής και στην κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο, έργο που αποτελεί βασικό κομμάτι για να συμπληρωθεί το φιλόδοξο «παζλ» της μετεξέλιξης του Πειραιά σε παγκόσμιο κέντρο υπηρεσιών.
Αλλωστε για τον κάπτεν Γουέι η δημιουργία εμπορευματικού σταθμού κοντά στο λιμάνι θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου να αναδειχθεί σε κύριο διαμετακομιστικό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου. Και αυτό αποτελεί πρώτα απ’ όλα κυρίαρχο στόχο της Cosco, για να καταφέρει να κάνει πράξη το σχέδιο της αναφορικά με την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Κοινοπραξία
Οι δρόμοι των εμπορευμάτων προς τη κεντρική και ανατολική Ευρώπη περνούν μέσα από το Θριάσιο Πεδίο και ως εκ τούτου η ανάληψη πρωταγωνιστικού ρόλου από την Cosco σε μια κοινοπραξία με ελληνικές εταιρείες για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΟΣΕ, που αφορά την ανάπτυξη και διαχείριση του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια, θεωρείται δεδομένη.
Μάλιστα, ο κάπτεν Γουέι υπέδειξε ως μοντέλο το έργο της Cosco στο Ντουμπάι, το οποίο ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η Cosco έχει εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον και για την εκμετάλλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο – Ασπρόπυργος, που ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής οι προοπτικές «άνοιξαν» λόγω της πρακτικής της Cosco να έχουν τα πλοία της άμεση πρόσβαση σε τεχνικές υπηρεσίες και αυτό θα γίνει μέσα από συνεργασία με εταιρεία, που συγκροτεί ο ΟΛΠ για τη διαχείριση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου