Τετάρτη, 5 Μαΐου 2010

Το τριπλό στοίχημα της Ελληνικής Ναυτιλίας

*Προς «συμφωνία κυρίων» στην ακτοπλοΐα;




*Τα αντικίνητρα και οι αναπτυξιακές πολιτικές


Ως τρείς πυλώνες, στους οποίους καλείται να στηριχθεί η ανάπτυξη της Ναυτιλίας στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά και

 ως «τριπλό στοίχημα» που πρέπει να κερδίσει, χαρακτήρισε κατά την συνάντησή της με τους Ναυτιλιακούς συντάκτες το μεσημέρι της Τρίτης, η κα. Λούκα Κατσέλη τη μάχη για την προστασία του καταναλωτή ενάντια στην ακρίβεια, την μάχη για την ανάπτυξη, ως ανάχωμα στην ύφεση, αλλά και την μάχη για ομαλή λειτουργία της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού.



Εξειδικεύοντας την πολιτική του ΥΠΟΙΑΝ και της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλιακής Πολιτικής, που καλείται να στηρίξει τις τρεις αυτές μεγάλες επιλογές, η κα. Κατσέλη αναφέρθηκε στις συζητήσεις που είχε με ακτοπλόους, εκπροσώπους της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και του θαλάσσιου τουρισμού. Συγκεκριμένα η κα. Κατσέλη ανέφερε ότι στην συζήτηση που είχε το πρωί της Τρίτης με τους ακτοπλόους, άκουσε κατ’ αρχήν τα ζητήματα που αυτοί της έθεσαν, σχετικά με το κόστος στα καύσιμα που επιβαρύνει τα δρομολόγια των πλοίων τους, τις υψηλές κρατήσεις υπέρ τρίτων, αλλά και την λειτουργία μιας σειράς αντικινήτρων ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα νεότερα πλοία. Ειδικότερα η ΥΠΟΙΑΝ αναφέρθηκε (και μάλιστα δυο φορές), στην υποχρεωτική στελέχωση και δρομολόγηση για 10 μήνες των επιβατικών πλοίων (για 7,5 των ταχύπλοων), ως αντικίνητρα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.



Απελευθέρωση έναντι συγκράτησης τιμών;



Το γεγονός ότι προς το τέλος της συνέντευξής της η κα. Κατσέλη παραδέχτηκε κατηγορηματικά ότι, ναι, τα παραπάνω σημεία λειτουργούν ως αντικίνητρα στην επιχειρηματικότητα στον τομέα της ακτοπλοΐας, τροφοδότησαν σενάρια για πιθανή «συμφωνία κυρίων» μεταξύ ΥΠΟΙΑΝ και ακτοπλόων. Ώστε από την μια η πολιτεία να ρυθμίσει προς όφελός τους κάποια από αυτά τα αντικίνητρα, και από την άλλη οι ίδιοι, τουλάχιστον, να συγκρατήσουν τις τιμές, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά κρίσιμη οικονομικά σημερινή περίοδο. Σε αυτή την κατεύθυνση, συνέβαλε άλλωστε το γεγονός ότι η ΥΠΟΙΑΝ, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο παράδειγμα της Ιταλίας, όπου όπως είπε επιδοτούνται οι ασφαλιστικές εισφορές, και ενώ απέφυγε να ανακοινώσει συγκεκριμένες πολιτικές (είπε ότι θα ανακοινωθούν αποφάσεις στο μέλλον), υπογράμμισε πως μέλημα της πολιτικής της είναι πάντα η στήριξη της ελληνικής σημαίας και της ανταγωνιστικότητάς της.



Η κα. Κατσέλη φάνηκε να μην ενοχλείται καθόλου από τα δημοσιεύματα για αφαίρεση αρμοδιοτήτων της και εκχώρησή τους στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη – «δεν έχει υπάρξει καμιά αλλαγή αρμοδιοτήτων, έχω τις αρμοδιότητες που είχα και τον Οκτώβριο» υπογράμμισε χαρακτηριστικά. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, τέλος, σημείωσε ότι δεν ετέθει απ’ τους ακτοπλόους ζήτημα συγχωνεύσεων και διευκόλυνσης μιας τέτοιας προοπτικής – «αφορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία» υπογράμμισε χαρακτηριστικά – και διέψευσε μια πληροφορία για τρίμηνη δρομολόγηση πλοίου, καθώς όπως σύμβουλός της διευκρίνισε, έχει υπάρξει πρόταση αλλά όχι απόφαση για τετράμηνη δρομολόγηση ενός συγκεκριμένου επιβατικού πλοίου.

http://www.portnet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου