Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Σημαντική εξοικονόμηση δαπανών για τον κρατικό προϋπολογισμό από τη Νομαρχία Πειραιά από την άσκηση της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών

Για τη σημαντική μείωση κατά 11,8 % ή άλλως κατά 500.000 €, σε σχέση με την περσινή σχολική χρονιά που καταγράφει ο προϋπολογισμός της μεταφοράς μαθητών στην περιοχή ευθύνης της Νομαρχίας Πειραιά ενημέρωσε με επιστολή του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Φίλιππο Σαχινίδη.






Ειδικότερα, σύμφωνα με την επιστολή του Νομάρχη Πειραιά από τα αποτελέσματα των συγκριτικών απολογιστικών οικονομικών στοιχείων που τηρούν οι Διευθύνσεις Παιδείας και Οικονομικών της Νομαρχίας, το μέσο ετήσιο κόστος μεταφοράς εκάστου μαθητή στη Νομαρχία Πειραιά τις τρεις τελευταίες σχολικές περιόδους παρουσιάζει σταθερά πτωτική τροχιά της τάξης - 0,5 % και -5,9 % αντίστοιχα, ενώ σε απόλυτα μεγέθη, τη φετινή σχολική χρονιά σε σχέση με την περσινή εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό περίπου 500.000 €, ποσό που αντιστοιχεί σε μείωση της τάξης του 11,8 %.





Αναλυτικά :

- τη σχολική χρονιά 2007-2008 η Νομαρχία Πειραιά μερίμνησε για τη μεταφορά 2.620 μαθητών, με το κόστος να ανέρχεται στα 4.298.826 €





- τη σχολική χρονιά 2008-2009 ο αριθμός των μαθητών αυξήθηκε και ανήλθε στους 2.677 με το κόστος να ανέρχεται στα 4.367.292 €. Παρά την αύξηση του αριθμού των μαθητών το μέσο ετήσιο κόστος μεταφοράς εκάστου μαθητή συγκρατήθηκε στα της προηγούμενης χρονιάς επίπεδα, διαγράφοντας μάλιστα μικρή μείωση της τάξης του 0,5 %





- τη σχολική χρονιά 2009-2010 ο αριθμός των μεταφερομένων μαθητών ανέρχεται στους 2.510 με το κόστος να εκτιμάται στα 3.853.046 €, ενώ





- για το σχολικό έτος 2010-11 ο προϋπολογισμός της Διακήρυξης του ανοιχτού Διαγωνισμού της Νομαρχίας Πειραιά για τη μεταφορά μαθητών Α΄/Βάθμιας και Β΄/Βάθμιας εκπαίδευσης που έχει αποσταλεί για δημοσίευση στον ευρωπαϊκό τύπο στις 31-03-10, είναι μειωμένος κατά 10% σε σχέση με πέρσι και ανέρχεται στο ποσό των έως 4.000.000 € έναντι 4.450.000 €.



Στην επιστολή του ο κ. Μίχας επισημαίνει ότι η επίτευξη αυτών των μεγεθών και η χρηστή άσκηση της αρμοδιότητας με παράλληλη διασφάλιση του απρόσκοπτου της εκπαιδευτικής διαδικασίας (στη Νομαρχία Πειραιά η μεταφορά των μαθητών δεν έχει διακοπεί ούτε για μια ημέρα) δεν είναι καθόλου αυτονόητη.





Στις γεωμορφολογικές ιδιαιτερότητες της περιοχής, καθώς, η μεταφορά των μαθητών αφορά αστικές, νησιωτικές αλλά και ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, στην αναχρονιστική και προ δωδεκαετίας ψηφισθείσα νομοθεσία που υπολογίζει τα ποσά μεταφοράς ανά μαθητή με την προ ευρώ εποχή, θα πρέπει να προστεθεί η εγκληματική αβελτηρία της προηγούμενης Κυβέρνησης, που δυστυχώς παρά τις συνεχείς και αγωνιώδεις επιστολές και εκκλήσεις, τόσο της Νομαρχίας Πειραιά (πάνω από δέκα επιστολές από το 2005), όσο και των υπολοίπων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων αλλά και της ΕΝΑΕ, δεν προχώρησε σε καμία ενέργεια αναπροσαρμογής της πεπαλαιωμένης νομοθεσίας με βάση τις σύγχρονες ανάγκες, ενώ επέτρεψε τη διόγκωση των χρεών προς τους μεταφορείς με τη μη έγκαιρη καταβολή των οφειλομένων.





Στην επιστολή του ο κ. Μίχας σημειώνει μάλιστα ότι η καθυστέρηση καταβολής των οφειλομένων, που ξεπερνά σε βάθος χρόνου το ένα έτος, είχε και εξακολουθεί να έχει ως αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές από τους μεταφορείς να κυμαίνονται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα με κάθε προσπάθεια περαιτέρω μείωσής τους να καθίσταται δυσχερής.





Κλείνοντας την επιστολή του, ο Νομάρχης Πειραιά επισημαίνει στον Υφυπουργό ότι «όλα αυτά τα χρόνια η Νομαρχία Πειραιά έχει ασκήσει την αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών στην περιοχή ευθύνης της με υπευθυνότητα, αξιοπιστία, σεβασμό στο δημόσιο χρήμα και στην εκπαιδευτική διαδικασία, γεγονός που υπήρξε αποτέλεσμα της χρηστής διοίκησης και της υπερπροσπάθειας των λιγοστών αλλά εξαιρετικά φιλότιμων υπαλλήλων. Και αυτό παρά τις παραπάνω δυσκολίες αλλά και το γεγονός ότι πρόκειται για μια αρμοδιότητα που με βάση την αρχή της εγγύτητας θα έπρεπε να ασκείται από τον κοντινότερο στα σχολεία και στον πολίτη θεσμό, δηλαδή τους ΟΤΑ α’ βαθμού, γεγονός που ευτυχώς θεραπεύει το πρόγραμμα «Καλλικράτης», αφού η συγκεκριμένη αρμοδιότητα περνά στους Δήμους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου